O logu vrtića

U ovom tekstu ćemo pokušati razložiti proces dinamike nastanka razvoja i simboliku loga Dječjeg vrtića Špansko kojeg smo u 2016./2017. godini u suradnji s djecom kreirali kao element vizualnog identiteta ustanove. Logo Dječjeg vrtića Špansko prikazuje kućicu na stablu.
Jeste li i Vi kao dijete maštali o svojoj kućici na stablu? Još kao djeca svi smo poželjeli svoje mjesto za igranje, svoj mali dom. Popeti se na stablo i ostati na njemu, u kutku skrivenom od svijeta... Kućica na stablu san je svakog djeteta, a takav vlastiti prostor osame izvorno je vezan uz dijete, djetinjstvo i imitativne igre koje ga upoznaju sa svijetom odraslih.
Simbolika stabla
Stablo je simbol veze između neba i zemlje jer mu korijenje prodire duboko u zemlju, a grane se šire visoko u nebo. Drvo je manifestacija života, kroz njega se objavljuje univerzalni, vitalni princip. Djeci koju odgajamo u ustanovi ranog odgoja i obrazovanja nastojimo podariti dva dragocjena dara, korijenje i grane:
-
Korijenje povezujemo sa razvojem i odgojem djeteta i cjelovitim okruženjem koje vrtić, obitelj i zajednica pružaju kao mjesto odrastanja. Pritom nam je važno da djeca spoznaju važnost obitelji, doma i zajedništva, da spoznaju mudrost i ljubav svojih predaka, svoj jezik, svoju zemlju, da upoznaju koncept održivosti i baštinu kraja u kojem žive... da su spremni na ovim osnovama graditi, rasti i svojim radom pridonijeti razvoju obitelji i zajednice u kojoj žive.
-
Grane (možemo ih nazvati i krila), da nauče sanjati i slijediti svoje snove, podržati svoja uvjerenja i interese, vjerovati svom unutarnjem glasu.
Kada razviju svoje grane i krila, djeca su spremna primijeniti ova životna načela i stvarati, sebe i ljude oko sebe činiti sretnijima a svijet boljim mjestom za život. Učiti znati; učiti živjeti zajedno; učiti djelovati i učiti biti - vrijednosti su kojima želimo poučiti našu djecu. Svaka naša skupina ima i svoje obiteljsko stablo koje sadrži fotografije djece i svih njihovih obitelji i predstavlja povezanost između članova svake obitelji;ono njeguje osjećaj povezanosti i zajedničke odgovornosti njezinih članova.
Raspravljajući o elementima našeg okruženja koje želimo povezati s logom, razgovarali smo o jedinstvenom stablu orahakoje se nalazi na livadi kraj Trga Ivana Kukuljevića. To stablo ili kako mu neki tepaju 'stari naš flojdić' postalo je dio prepoznatljivosti vizure našega naselja. Stanovnici Španskog fotografiraju ga s mijenom godišnjih doba te dijele fotografije na društvenim mrežama. Ove fotografije poticaj su za komentare o sjećanjima na prve ljubavi, druženja… slavi se i ističe njegova postojanost usprkos izazovima koje priroda postavlja (udari groma, jake zime...)
.JPG)
Vizualni identitet i proces timskog promišljanja
Tijekom pedagoške godine oformili smo tim koji će sudjelovati u kreiranju vizualnog identiteta i izrade loga vrtića. Tim su činile pedagoginja Helena Burić i odgajateljice SayonaraHeker, Dubravka Čekolj i Helena Gašpar. Zadaća ovog tima bila je održati stručni aktiv o vizualnom identitetu ustanove (izgradnja, postavke i osnovni principi), potom osmisliti hodogram aktivnosti rada na logu, komunicirati ih prema ostalim odgajateljima ustanove, sudjelovati u provedbi istraživačkih i umjetničko likovnih aktivnosti sa djecom te sudjelovati na kraju u zajedničkom izboru i obrazloženju krajnjeg rješenja loga.
Na stručnim aktivima koji su uslijedili zajednički smo u kolektivu raspravljali o elementima vrijednosti naše ustanove, radili analizu postojećih loga vrtića, iznosili prijedloge kriterija vizualnog identiteta Dječjeg vrtića Špansko, raspravljali o prijedlozima imenovanja naših područnih objekata i na kraju definirali dogovorene vizualne elemente novoga loga. Ideja nam je bila planirano, koordinirano i profesionalno djelovanje u oblikovanju elemenata vizualne prezentacije ustanove, koje je usklađeno s čitavom koncepcijom našeg javnog rada.
.JPG)
Rad umjetnika Miróa i Hundertwassera inspirirao nas je pristupom likovnom izričaju. Zajedno sa djecom (skupine Prstići, Medvjedići, Balončići i Kruškice) promatramo radove ovih umjetnika. Aktivnosti koje se provode u odgojno-obrazovnom procesu uključuju još aktivnosti proučavanja enciklopedija o prirodi (vrste drva, lišća, korijenje…), istraživačko-likovne aktivnosti (preslikavanje pora listova, promatranje strukture stabla povećalom, promatranje drva iz različitih pozicija - od ispod, sa strane…), aktivnosti umjetničkog izražavanja (pjevanje oko drva, grljenje drva, aktivnosti performancea zamatanja drva…).
Nakon svih ovih aktivnosti u procesu sa djecom nastaju neki od ovih radova:
Zajedničkom raspravom o svakom pojedinom dječjem radu (u ovaj proces uključuje se ravnateljica Katica Ardalić i odgajateljica Božena Ožegović) vršimo izbor rada koji svojim elementima vjerno odražava filozofiju našeg rada. U suradnji s grafičkom dizajnericom Violom Šebalj (Triton dizajn studio) dobivamo jasno grafičko rješenje novog loga. Izbor se predstavlja odgajateljima na Odgajateljskom vijeću na kojem dobiva naklonost i odobravanje kolektiva.
Na kraju napominjemo da vizualni identitet treba shvatiti kao dinamički, a ne statički i zaokruženi sistem, tj. kao element koji se stalno upotpunjuje, izmjenjuje i usavršava u skladu s promjenama i izazovima koji se odvijaju u okruženju u kojem vrtić djeluje.
Ispiši stranicu