U vrtiću otvorena izložba radova djece 'Tekstura'


 
 

 

Prva u nizu ovogodišnjih planiranih izložbi Dječjeg vrtića 'Špansko' bavi se teksturom površina i materijala s kojima djeca u neposredan kontakt dolaze u vrtiću i na otvorenom. Tekstura kao medij može biti i glatka i hrapava, raspucana, sitno-zrnasta, krupno-zrnasta, naborana, igličasta, puna sitnih neravnina i bora, reljefnih uzoraka… stoga njezino otkrivanje u neposrednoj okolini djeci predstavlja dojmljiv vizualni poticaj i priliku za vlastito viđenje doživljene stvarnosti. U radu 13 odgojnih skupina vrtića koje su sudjelovale u nastajanju predstavljenih likovnih radova, moguće je uočiti snagu i sugestivnost dječjeg doživljaja. 

Karakter površina djeca iskazuju kroz fenomen plastičke teksture (hrapavo / glatko / taktilno) što je vidljivo primjerice u radovima odgojne skupine 'Slagalice' u stvaranju čarobnog stabla tehnikom grataža kao i u radovima odgojne skupine 'Leptirići' u doživljaju vučedolske golubice u kiparskoj tehnici glinamola. Slikarski karakter površina, koji se nalazi u različitim gustoćama mrlja i elemenata koje čine površinu, vidljiv je u radovima odgojnih skupina 'Točkice' (Kukuruz), 'Kolibrići' (Motivi s dječjih tradicijskih igračaka, Gravitacijski crtež) i 'Leptirići' (Životinjski uzorci). Crtačke teksture u kojima se točka i crta koriste kao crtački elementi ispunjavanja površine na različite načine ilustrirajući tako doživljaj djeteta, možemo uočiti u radovima odgojnih skupina 'Točkice', 'Pužići' i 'Zvjezdice' (Kukuruz), 'Boje' i 'Ježići' (Godovi), 'Trešnjice' (Šnita kruha, Klip kukuruza, Ribež), 'Leptirići' (List, Cvijet suncokreta, Košara, Presjek jabuke)… Teksturu su naša djeca istraživala koristeći i različite grafičke tehnike otiskivanja, pa su tako nastali radovi 'Kompozicija geometrijskih oblika' (Boje), 'Voće' (Dupini), 'Crno na bijelo', 'Lišće' (Bubamare), 'Jabuka' (Ribice) i 'Uzorci' (Balončići). 

Pozivamo vas da u prostorima centralnog objekta u društvu djeteta pogledate prikazane izložene radove. Na ovaj način jačamo kulturnu svijest i izražavanje, kao i sposobnost djeteta da cijeni kreativnu važnost ideja, iskustava i osjećaja u medijima poput glazbe, književnosti i vizualnih i izvedbenih umjetnosti.


 

Helena Burić, prof.

pedagoginja Dječjeg vrtića 'Špansko'




 

   

   

   

   

   

   


 



 

 

 

Ispiši stranicu